Header Ads

Μαγειρεύοντας με Shiitake: Μια Κινέζικη συνταγή




Τα μανιτάρια Shiitake αποτελούν ένα δημοφιλές συστατικό για την Κινεζική κουζίνα τόσο λόγω της θρεπτικής τους αξίας όσο και της μοναδικής τους γεύσης. Ο συνδυασμός μάλιστα αυτών των μανιταριών με το καστανό ρύζι είναι σίγουρα μία εύκολη, απλή και νόστιμη επιλογή για εκείνους που ακολουθούν χορτοφαγική διατροφή. 
Υλικά που θα χρειαστούν:
6-8 φρέσκα μανιτάρια Shiitake
2 κουταλιές της σούπας σταφυλέλαιο (grapeseedoil) ή οποιοδήποτε άλλο λάδι ουδέτερης γεύσης π.χ. ηλιέλαιο 
Ένα κομμάτι τζίντζερ, αποφλοιωμένο και κομμένο σε λεπτές φέτες
2 σκελίδες σκόρδο (λιωμένες)
1 κουταλάκι του γλυκού νιφάδες τσίλι
3 ½ κούπες μαγειρεμένο καστανό ρύζι. Καλό είναι να έχει παρασκευαστεί από την προηγούμενη ημέρα και να έχει διατηρηθεί στο ψυγείο.
1 κουταλιά της σούπας σόγια
1 σφηνάκι κρασί Shaoxing. Αν δεν βρείτε στην αγορά, εναλλακτικά χρησιμοποιείστε κουμανταρία
Λίγα λεπτά σπαράγγια
Λίγο αλάτι 
Λίγο άσπρο πιπέρι. 
Εκτέλεση: Σκουπίστε τα μανιτάρια με μία υγρή πετσέτα και κόψτε τα σε φέτες. Τα στελέχη δεν θα χρησιμοποιηθούν για την παρασκευή. Μπορείτε βέβαια να τα κρατήσετε στο ψυγείο και να τα χρησιμοποιήσετε αργότερα σε κάποια σούπα. 
Σε ένα wok ή ένα βαθύ τηγάνι σοταρίσματος βάλτε το λάδι να θερμανθεί σε μέτρια φωτιά και μόλις θερμανθεί προσθέστε τις λεπτές φέτες του τζίντζερ. Τηγανίστε το τζίντερ ανακατεύοντας, μέχρι το τζίντζερ να πάρει μια καφετιά απόχρωση, προσέξτε όμως μην το κάψετε. Στη συνέχεια, αφαιρέστε τα κομμάτια του τζίντζερ, κρατώντας το λάδι στο wok ή τηγάνι. Τώρα μπορείτε να προσθέσετε τον πολτό με το σκόρδο, το τσίλι, τα μανιτάρια και το αλάτι. Μαγειρέψτε σε μέτρια φωτιά για άλλα περίπου 3 λεπτά, έως ότου τα μανιτάρια αρχίσουν να απελευθερώνουν τα υγρά τους. Έπειτα προσθέστε και τα σπαράγγια και συνεχίστε το ανακάτεμα για άλλα 2-3 λεπτά. Αν κρίνετε απαραίτητο, προσθέστε ακόμη λίγο λάδι. 
Αφού πάρουν μία βράση και τα σπαράγγια, προσθέστε το καστανό ρύζι, ανακατεύοντας για να διαλυθούν τα μεγάλα και συμπαγή κομμάτια του, προσθέστε τη σόγια, λίγο ακόμη αλάτι, το πιπέρι και το κρασί. Μαγειρέψτε για άλλα 8-10 λεπτά και το πιάτο σας είναι έτοιμο. 
Εμείς σ’ αυτήν τη συνταγή αντί για σπαράγγια χρησιμοποιήσαμε γαρίδες, τις οποίες τις είχαμε σοτάρει ελαφρώς στο λάδι. Μπορείτε ακόμη να χρησιμοποιήσετε αρακά, σπανάκι ή και ψητό κοτόπουλο
Καλή σας όρεξη!